HOME
Fabike. Folding|Vouw Fabike. Bi-piano. Stoel|Seat. Nummertaal|Numberlanguage. Tafab. Paraplu|Umbrella. CVT-Doublespool. GyroGear. GyroGear. Hand-cike. Fabcike.

Welcome to my Guestbook

Choisissez d'abord une langue à droite.
Wählen Sie zuerst eine Sprache rechts.
First choose a language on the right.
Kies eerst een taal rechts.


De 4 regels hierboven, dat was mijn eerste bericht op dit weblog, en die regels horen bij de 23 thesen in 4 talen (zie de links rechts). Daar voeg ik nu, januari 2013 en ik zit in de bieb, mijn laatste bericht aan toe. Ik schreef het thuis en nam het op een usb-stick mee naar hier, de bieb dus.


AF | DAG

Zo, nu (10-01-13) is mijn website-gedoe echt af, hoop ik. Mijn website www.fabc.info was op 20-11-11 al af trouwens. Maar ik besloot toen dit weblog te beginnen, als Gastenboek. In het afgelopen jaar heb ik daar 3 stukjes op geschreven, 1 over filosofie, 1 over natuurkunde en tot slot (op 12-12-12) 1 over economie/samenleving.
Dat zijn ook de 3 onderwerpen waar mijn website over gaat. Het gaat mij om de samenleving, een eerlijke harmonieuze evenwichtige samenleving. Maar de koers moet je dan baseren op filosofie, en filosofie moet je dan weer baseren op natuurkunde. Vind ik. Op de feiten dus.

De bedoeling van dit weblog is dus: mensen de mogelijkheid bieden op mijn ideeën te reageren. Tot nu toe heeft nog niemand dat gedaan, en dat vind ik ook prima. Ik heb trouwens jaren lang een Gastenboek op mijn website gehad en iedereen kon daar alles schrijven en je bericht werd ook onmiddellijk geplaatst. Was best leuk in de begin jaren, maar werd minder leuk in de laatste jaren wegens allerlei vormen van misbruik.
Dit Gastenboek is wat hoogdrempeliger, is ook van Google; ik ben een grote fan van Google, vind het een intelligent bedrijf.

Een internet-verbinding heb ik al ruim een jaar niet meer; ik kan alles wat ik op internet wil doen, in de bieb doen. En ik had het afgelopen jaar ook geen computer meer. Toch heb ik vorige maand weer een piepklein laptopje gekocht voor nog geen 300 euro, en daar schrijf ik dit op, daarop schreef ik ook dat toch wel lange stukje over economie/samenleving. En, ik kan er ook mijn digitale foto's op bekijken en bewerken.

Dat laptopje is mijn schrijfmachientje, en het weegt 'niets' en heeft 'alles' aan boord, zelfs een camera'tje met microfoon. Het is mijn 5-de pc, en ik was er al vroeg bij met pc's hoor.
Mijn eerste pc (±30 jaar terug) heette gewoon pc en was een IBM kloon en kostte ruim 3000 gulden. Hij had geen harde schijf aan boord maar 2 slappe 5,25 inch floppie-drives met elk 360.000 bytes aan opslag-capaciteit, zwart-wit beeldscherm, geen muis, geen Windows, maar Ms-Dos. Ik kocht er later een 9-naalds printer bij voor 1000 gulden. Mijn 2-de pc was een 386, mijn 3-de een Pentium, en mijn 4-de een laptop (niet deze) die 1200 euro kostte en nog een cd-rom aan boord had en behoorlijk wat lawaai maakte. Als 2-de printer kocht ik later (na de naald-printer) een inkjet printer die volgens mij nu nog in de schuur staat. Echt veel heb ik dus niet uit gegeven aan computers enzo. Geen cent trouwens aan software; er is (of was) van alles gratis te verkrijgen op internet, anti-virus programma's, teken-programma's, compilers en noem maar op.

Overigens heb ik met mijn computers en met mijn internet verbinding nooit iets anders gedaan dan werken aan 'De Relationele Kijk'. En daar ben ik nu klaar mee dus. En ik maakte ook Tafab.exe voor mijn zoon Fabian om sommen te oefenen; staat ook nog op mijn website, een dos-programma'tje.

Maar ik ben wel blij met dit schattige schrijfmachientje, dat slechts een heel klein beetje zoeft (geluid bedoel ik). Apple spullen heb ik nog nooit in handen gehad; ik ga voor de inhoud, niet de vorm. Ik schrijf trouwens alles gewoon in het Kladblok van Microsoft, alle (eventuele) brieven, alle website-bestanden, dit stukje dus ook. Lekker simpel.

Zo, ik ben klaar met mijn werk. Want zo heb ik het altijd gezien, mijn website-gedoe. Als mijn werk, mijn baantje, mijn paadje.

Ik wens u het allerbeste voor dit nieuwe jaar en alle volgende.
En ik wens oprecht veel liefs, aan iedereen. Ook aan de dieren, en planten.

Leven is heel simpel, adem halen. Meer niet.

No comments:

Post a Comment